نسیم پلاس




نقش تجهیزات صدا در برگزاری همایش

نقش تجهیزات صدا در برگزاری همایش



  • ارسال شده در تاریخ : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰

یکی از مهمترین و شاید اصلی ترین بخش ها در برگزاری همایش، سخنرانی آن رویداد است. با توجه به اندازه رویداد، حتما باید برای انتقال صدا به مخاطبان و رسیدن به هدف همایش، از تجهیزات صدای مناسب و استاندارد بهره برد. برگزاری هر همایش با توجه به نوع و بزرگی آن، به تجهیزات صدا بر اساس کاربرد و هدف آن رویداد نیازمند است.

انتخاب و نصب تجهیزات صدا

طیف وسیعی از تجهیزات صوتی برای رویدادها و همایش ها در هر اندازه وجود دارد، از سیستم‌های PA گرفته تا انواع میکروفون‌های مختلف، سیستم‌های ترجمه گرفته تا ضبط صدا، باید مطمئن شوید که از تجهیزات صوتی مناسب برای همایش خود استفاده می کنید.



سیستم صوتی استاندارد برای همایش

تجهیزات صوتی استاندارد در برگزاری همایش ها، شامل: طیف کاملی از بلندگوها است که قادر هستند صدای واضح و با کیفیت را به همه قسمت های سالن برسانند. میکسر و آمپلی فایر ترکیبی هستند که نصب و راه اندازی آن در محل برگزاری همایش بسیار آسان است و به راحتی در طول زمان برگزاری همایش، وظیفه خود را انجام می دهد و در صورتیکه نیاز به مدیریت آن باشد، این کار بسیار ساده است. 

تجهیزات صدا برای همایش های بزرگ

زمانی که شما بر اساس نوع  همایش خود، به یک سیستم صوتی بزرگتر نیاز دارید، می توانید از یک میکسر انعطاف پذیرتر با طیف وسیع تری از کنترل فرکانس استفاده کنید. این سیستم شامل تقویت کننده های مجزا، طیف کاملی از بلندگوها، سیستم های متقاطع و تاخیر برای بهبود کیفیت صدا و وضوح بیشتر آن است. بلندگوهای فرکانس پایین، برای همایش های بزرگتر ایده آل هستند.



تجهیزات رادیویی و بی سیم صدا 

بر حسب نیاز در برگزاری همایش خود می توانید از طیف وسیعی از سیستم های صوتی بی سیم استفاده کنید. بسته به اینکه برای رویداد شما چه مواردی مناسب است، شامل: میکروفون های هدست (روی گوش)، میکروفون های گیره بر روی لباس (برگردان / لاوالیر) و میکروفون های رادیویی دستی است.

میکروفن های لکترن و رومیزی

اگر همایش شما نیاز به سخنران دارد و او باید پشت یک میز یا تریبون صحبت کند، می توانید از میکروفون‌های تخصصی رو میزی که به صورت کله غازی هستند، برای حداکثر دریافت صدا استفاده نمایید و اطمینان داشته باشید که مخاطبان همایش در هر گوشه از سالن قادر هستند، صدا را با وضوح بالایی بشنوند.

تجهیزات ضبط صدای همایش

شاید نیاز داشته باشید سخنرانی ها و کلاً صدای همایش خود را ضبط کنید. برای این کار هم تجهیزات سخت افزاری وجود دارد و هم نرم افزاری. تجهیزات ضبط صدایی که برای ضبط صدا از نرم افزار حرفه ای استفاده می کند و به هر فرمت صوتی دیجیتال تبدیل می شود، بیشترین کاربرد و استفاده را در همایش ها دارند. برای استفاده از این تجهیزات و ضبط صدا، حتما باید یک تکنسین صدا این پروسه را با چندین میکروفون کنترل شده از طریق میکسر صدا نظارت و مدیریت می کند.

تجهیزات ترجه همزمان

بسیاری از همایش های بین المللی به دلیل مشارکت مخاطبان از کشورهای مختلف، نیازمند سیستمی برای ترجمه هم زمان سخنرانی می باشند. سیستم‌های ترجمه هم زمان شامل میکروفون فشاری برای مکالمه، میکروفون چند کاناله مترجمان با گیره مخصوص است. این هدفون برای وضوح صدای گوینده، بهینه شده است و این بهینه سازی برای مخاطب بسیار مفید است.



برای برگزاری همایش موفق و بی نقص به پارامترهای زیادی نیاز دایرد که یکی از آنها تجهیزات صدا می باشد. مسأله مهم این است که نصب، راه اندازی و مدیریت همه این تجهیزات نیازمند تخصص در آن حوزه می باشد.

اگر می خواهید برگزاری همایش شما با موفقیت انجام شود و بیشترین بازخورد را داشته باشید، همین امروز با نسیم سبز تماس حاصل فرمایید. 

متخصصان مجموعه نسیم سبز با دانش فنی و تجربه طولانی در برگزاری همایش ها، برگزاری سمینارها، برگزاری انواع رویداد و جشن ها و مراسم ها، در این مسیر در کنار شما خواهند بود.